Nauka i zabawa

Do nauki powinniśmy przyzwyczajać nasze dzieci już od ich najmłodszego wieku. Oczywiste jest to, że stosowane do tego metody powinny być dopasowane do wieku i możliwości intelektualnych danego dziecka. Jednakże, jeżeli wdrożymy małego człowieka, już od samego początku, do pewnego rodzaju nawyku, czy zwyczaju uczenia się, a może raczej nabywania wiedzy, to sytuacja, gdy stanie się to dla niego obowiązkiem nie będzie taka trudna. Jeżeli dziecko tylko się ciągle bawi, a nagle ma iść do szkoły i zacząć się uczyć, wdrożyć do obowiązków i odłożyć zabawę na czas wolny, którego dotąd miało pod dostatkiem, może to się obrócić przeciwko szkole i samej nauce. Jeżeli natomiast od początku wprowadzamy elementy nauki do dnia zabawy naszego dziecka, to od początku przyzwyczaja się ono do tego typu aktywności i staje się ona dla niego zupełnie normalna. Gdy, w pewnym momencie staje się już obowiązkiem, nie jest tak bardzo boleśnie przez dziecko odbierane. Naturalnie, że na początku, nauka powinna przebiegać w formie zabawy. Tylko tak bowiem dziecko jest w stanie cokolwiek przyswoić. Dopiero stopniowo, z czasem, nauka powinna coraz mniej stawać się zabawą, a coraz bardziej prawdziwą nauką. Warto jednak pamiętać, że cały czas, jakiś zakres nauki można dziecku serwować pod postacią zabawy. Dzięki temu, dalej się ono rozwija i kształtuje.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.