Drugi etap gimnazjum

W każdym kraju edukacja jest w inny sposób zorganizowana. Wynika to zarówno z tradycji edukacyjnych, badań naukowców i przekonań na temat słuszności pewnych rozwiązań i niesłuszności innych. Warto wiedzieć, że to, co u innych się sprawdza, wcale nie musi sprawdzać się u nas i odwrotnie. Niektóre rozwiązania przynoszą pozytywne efekty tylko na określonym gruncie i na określonych doświadczeniach. Inne natomiast, w takich warunkach będą zupełnie nieskuteczne. Ważne jednak by nie bać się prób i je podejmować. Jeżeli mają bowiem służyć przyszłym pokoleniom i przyszłym młodym ludziom, to warto jest zaryzykować. Takim przykładem jest w naszym kraju gimnazjum. Było już kiedyś, w przeszłości, teraz znowu podjęto próby jego przetestowania. Nie oznacza to, że jest to już bezwzględnie dobre rozwiązanie. Na pewno wymaga jeszcze wielu badań i analiz, ale jest to na pewno jedna z kolejnych prób usprawnienia systemu edukacyjnego. Gimnazjum zaczyna się zaraz po szkole podstawowej i należy do szkół objętych obowiązkiem szkolnym. Trwa trzy lata. Rozpoczyna je czternastoletnie dziecko, a opuszcza już szesnastoletni młodzieniec. To trudny okres dla młodzieży, a przez to i dla nauczycieli. Dojrzewające dziecko pełne jest sprzeczności, ale ma w szkole wielu swoich rówieśników, którzy na pewno je rozumieją.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.