Kiedy rozpocząć naukę?

Model nauki w dzisiejszym społeczeństwie w Polsce jest bardzo prosty. Dzieci mogą być wysłane do przedszkola w wieku trzech lat, jednak bezwzględnie muszą zgłosić się do zerówki w wieku sześciu lat. Dopiero później zaczyna się sześcioletnia szkoła podstawowa, po niej trzyletnie gimnazjum i na końcu wymogów państwa stoi szkoła ponadgimnazjalna, czyli liceum, technikum, bądź szkoła zawodowa. Czy jednak nauka to tylko to, czego doświadczymy w szkole? Czy dzieci powinny rozpoczynać swój rozwój w momencie pójścia do przedszkola? Czy tylko tyle mają zainwestować rodzice w przyszłość swoich pociech? Takie stwierdzenie byłoby nierozsądne. Każdy z nas musi w odpowiedni sposób kontrolować rozwój malucha już od najmłodszych lat. Dziecko w wieku trzech lat może już zacząć pisać, czy rozróżniać litery, jeśli tylko będziemy chcieli poświęcić tyle czasu by tą wiedzę mu przekazać. Co więcej nawet niemowlaki wykazują ogromną chęć nauki. Badania stwierdzają, że nawet w łonie matki dziecko w pewien sposób się uczy. Chociażby, jeśli mamusia słucha Beethovena, to dziecko zapamięta ten dźwięk i rozpozna go już po wyjściu na świat. Czy to nie piękne, jak wielkie możliwości ma nasz mózg? Postarajmy się je, więc stosownie wykorzystać. Rozpocznijmy naukę malucha już na samym początku.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.